Stavba cyklotrasy za 33,4 milionu korun nabrala loni několikaměsíční zpoždění kvůli nestabilnímu podloží v Líšném. Hotový už měl být také úsek mezi Loužkem a Rakousy. Zdržení tam způsobilo majetkové vypořádání s vlastníky pozemků a získání všech potřebných povolení. Podle Lukeše se už ale podařilo všechny problémy vyřešit. "Stavební práce by na stezce měly skončit v květnu, v červnu bychom chtěli kolaudovat," řekl.
Kvůli stezce se nyní staví dva nové mosty přes řeku mezi Rakousy a Malou Skálou a opravuje se i lávka pro pěší na železničním mostě v Rakousích. Cyklisté budou jezdit po minerálním betonu, dílčí úseky mezi Rakousy a Malou Skálou budou asfaltové, část trasy z Líšného je dlážděná. Stezka bude široká dva až tři metry a zvládnout by ji měl i méně zdatný cyklista. Stezku kromě turistů budou zřejmě využívat i místní při cestě do práce, školy a za zábavou. Stezka navazuje na rekonstruovanou trasu z Dolánek do Turnova, kterou nechalo město v minulých letech opravit. Ta je na rozdíl od budované stezky vhodná i pro in-line bruslaře.
Stavěná stezka bude součástí cyklotrasy Greenway Jizera, která by v budoucnu měla vést od pramene řeky až po soutok Jizery s Labem. V Libereckém kraji jsou hotové zatím jen úseky ve Svijanech a Semilech. Nyní se projektově pracuje na propojení Semil, Železného Brodu a Líšného.
Část cyklotrasy z Turnova ale nebude podle policie zcela bezpečná. Více než dvoukilometrový úsek mezi osadou Loužek a Dolánky totiž vede po úzké silnici, po níž jezdí i auta. Cyklisté se jim tam jen obtížně vyhnou. Ideálním řešením by podle policie bylo rozšíření vozovky a vytvoření odděleného pruhu pro cyklisty. To však na některých místech v osadě není možné. Minimálně by se měly zřídit takzvané výhybny pro bezpečné vyhnutí motoristy s cyklistou. Turnovská radnice už dříve uvedla, že se pokusí některým připomínkám policie vyhovět, záležet ale bude, zda najde peníze v městské kase. Proti stezce protestují i obyvatelé Loužku. Podle Lukeše ale jinudy trasa vést nemůže.
zdroj: ČTK